หัวข้อ: The Modified 4AGE เริ่มหัวข้อโดย: m&m ที่ 07 กันยายน 2556 22:28:31 เขามีสเต็ปที่น่าสนใจ...เเต่ทำไมเราต้องใหญ่เเละเยอะไว้ก่อน.... :emo7 :emo7 :emo7
http://www.billzilla.org/4agmods.htm#115hp หัวข้อ: Re: The Modified 4AGE เริ่มหัวข้อโดย: AE@west ที่ 07 กันยายน 2556 23:05:36 :emo2
หัวข้อ: Re: The Modified 4AGE เริ่มหัวข้อโดย: vagrant3036 ที่ 08 กันยายน 2556 00:10:11 :emotn :emotn :emotn ขอบคุณครับ
หัวข้อ: Re: The Modified 4AGE เริ่มหัวข้อโดย: Yokokul2aMa ที่ 08 กันยายน 2556 10:55:16 :emom
หัวข้อ: Re: The Modified 4AGE เริ่มหัวข้อโดย: AE92_C-West ที่ 08 กันยายน 2556 13:04:26 :emotn :emotn
หัวข้อ: Re: The Modified 4AGE เริ่มหัวข้อโดย: Kadoadz ที่ 08 กันยายน 2556 22:34:10 TVIS คิออะไรครับ
น่าสนใจมาก หัวข้อ: Re: The Modified 4AGE เริ่มหัวข้อโดย: Hunter_JIK.CZ48 ที่ 08 กันยายน 2556 23:45:59 ลอง หาใน กูเกิลดูครับ พิมพ์ t-vis แล้วค้นรูปอะ
ไอดีมี4พอท tvis มี8 ปิดไว้4 พอt vis ทำงาน ก็เปิดอีก4ครับ ถ้าของ 3sge ไอดีกลม ก็มีแต่จะไม่ใช่8พอท จะเป็น4แต่ว่ามีกระป๋องid ด้านบน tvis เปิดมันก็จะเปิด4พอทด้านบนเพิ่มความจุปอด ไอดีเฉยๆ ส่วนตัวผมว่าแทบไม่ค่อยเห็นความแรงมาสักเท่าไหร่ ตอนผมใช้คอกลมก็ดึงแวคคั้ม tvis ออกให้มันเปิดตลอด ขับๆดูก็แทบไม่ต่าง หัวข้อ: Re: The Modified 4AGE เริ่มหัวข้อโดย: วัชจ้า™ ที่ 09 กันยายน 2556 11:08:44 มันเหมือนง่ายนะ แต่เอาเข้าจริง ๆ ก็ยากเหมือนกันนะ
4AGE 20 valve engines I haven't worked much on 20v's, but to a large degree an engine is an engine is an engine. The only hassle is that they have three inlet valves, and so some of the usual rules don't work. Toyota advertise them as being 162hp (165ps) for the first version, and 167hp (170ps) for the second and last version. FWIW, the first version has a silver cam cover and an AFM sensor, while the later one has a black top and a MAP sensor. One thing to note is that Toyota are telling fibs when they state the power output of the 20 valve engines - on all of the dyno reports I've ever heard of them, they only make around the 145hp - 150hp mark. So, I guess, possibly the easiest way to get a 4AGE from the stock 115hp - 134hp up to about 150hp is to simply fit a 20 valve engine. The only hassle with doing this is that with a RWD car, such as the AE-86, the distributor on the back of the head of the 20v will either require a hole cut in the firewall or a crank trigger system fitted. From what I've seen of them, there's not a huge amount to be done except for a good clean up of the ports (remove casting flashes, etc), and a multi-angle valve seat job. The alignment between the inlet manifold and inlet port is rather bad and some good improvements can be made there, as can the area just above the inlet valve seats as they have a very nasty machining mark from the factory. Everything past that is purely bigger and bigger camshafts to get more power and that's the main limiting factor for 20'v as they run a small 23mm diameter cam bucket so it's not possible to get a big cam working. So without enough lift, the airflow will be relatively limited over the 28mm buckets of the 16v heads. I believe that again when you come up to about the 200hp mark you have to start changing the internals for stronger and lighter units. This again comes from a combination of increased power, but mainly the increased revs needed to pump enough air to make big power figures. FWIW, the bottom end of the 20v is much the same as the small port 16v 4AGE, but the pistons are different on both types and so cannot be swapped over. (So when I get people asking if they can simply pop a 20v head onto a 16v block, the answer is a qualified 'maybe'! :) Yes, you can as it'll bolt straight up ok, but No, because the pistons don't have the cut-outs for the valves in the right places. They're a non-interference type head and so the valves won't hit the pistons anyway, but it's still a good idea to get the correct pistons for it.) The most power I've ever heard of in any 20v 4AGE is about 215hp, or nearly 30hp less than a good 16v 4AGE. |