AE. Racing Club

AE Racing Club - FreeStyle => Free Style - AE Racing Club => ข้อความที่เริ่มโดย: @@@kongthai@@@ ที่ 26 เมษายน 2011 15:15:04



หัวข้อ: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: @@@kongthai@@@ ที่ 26 เมษายน 2011 15:15:04
 :emon อยากทราบจิงๆ ขอความเห็นด้วย


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: @@@kongthai@@@ ที่ 26 เมษายน 2011 15:16:11
ถ้าเปลี่ยนฝาครอบจะได้มั้ย


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: รักคนอ่าน ㋡™ ที่ 26 เมษายน 2011 15:24:33
:emon อยากทราบจิงๆ ขอความเห็นด้วย
ต่างกันเยอะอยู่เหมือนกันนะครับที่แน่ๆฝาขาวเป็น แอร์โฟร์ ฝาดำ เป็น MAP Sensor ส่วนรายระเอียนอื่นรอท่านอื่นมา
ตอบให้ล่ะกันนะครับ


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: @@@kongthai@@@ ที่ 26 เมษายน 2011 15:27:38
ขอบคุณครับ


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: TAOTAO-TZ#056- ที่ 26 เมษายน 2011 15:29:42
(http://got-jdm.com/images/4ageblacktop_1.jpg)   (http://got-jdm.com/images/4age.jpg)

เห็นอะไรไม๊เอ่ย...... :emob


แต่ถ้าคิดจะย้อมแมว ทำสี ขาวเป็นดำนี่ จุดสังเกตุก้อ แอร์โฟลว์ ครงฝั่งท่อไอดี อ่ะครับ ขาวมี ดำไม่มี

AFM

(http://www.club4ag.com/images/20V%20AE86%20Process/DSC00596.JPG)






กร๊ากกกก.... ถูกใจ ถูกใจ .. :emoq

ที่บ้านมี ลูกเกลี้ยง ไม่ใช้อยู่ ลูก สองลูก

สนใจไม๊ครับ

  |
  |
  V


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: ปิแอร์...แซ่บี้ ที่ 26 เมษายน 2011 15:35:11
(http://got-jdm.com/images/4ageblacktop_1.jpg)   (http://got-jdm.com/images/4age.jpg)

เห็นอะไรไม๊เอ่ย...... :emob

พื้นปูนถ่ายตอนกลางวัน และกลางคืน อ่ะน้า อิอิ


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: ~ Funky_nu_NoO : ที่ 26 เมษายน 2011 15:36:04
เอออ....นั่นสิ สงสัยด้วยคนครับว่าเปลี่ยนแค่ฝาครอบวาวล์จะได้ไม๊

ส่วนระบบเครื่องก็ต่างที่

ฝาขาวเป็น Air flow ครับ...จะมีตัววัดอากาศหลังกรองเป็นลูกสี่เหลี่ยม ถ้าพังก็เศร้าเลยเพราะว่าแพงมากและหายาก sensor แบบนี้จะเห็นได้มากในรถ nissan และ honda ครับ (ถ้าใครเนียนทำมาเป็นฝาดำก็ให้ดูตรงนี้)


(http://z.about.com/d/autorepair/1/0/3/E/78543418.gif)

(http://www.weekendhobby.com/offroad/toyota/picture/77255111053.jpg)

>> http://www.weekendhobby.com/offroad/toyota/question.asp?page=13&id=18038

อ้อ...เดี๋ยวนี้ Vios ก็เป็น Air flow แล้วอ่ะ


ส่วนฝาดำจะเป็น MAP sensor เหมือนเครื่อง AE ทั่วไปครับ (Manifold Absolute Sensor)

(http://www.mpatv.com/wp-content/uploads/2009/06/mapfirewall1.jpg)

>> http://www.mpatv.com/2009/06/map-sensor-manifold-absolute-pressure/



หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: @@@kongthai@@@ ที่ 26 เมษายน 2011 15:48:02
(http://got-jdm.com/images/4ageblacktop_1.jpg)   (http://got-jdm.com/images/4age.jpg)

เห็นอะไรไม๊เอ่ย...... :emob


แต่ถ้าคิดจะย้อมแมว ทำสี ขาวเป็นดำนี่ จุดสังเกตุก้อ แอร์โฟลว์ ครงฝั่งท่อไอดี อ่ะครับ ขาวมี ดำไม่มี

AFM

(http://www.club4ag.com/images/20V%20AE86%20Process/DSC00596.JPG)






กร๊ากกกก.... ถูกใจ ถูกใจ .. :emoq

ที่บ้านมี ลูกเกลี้ยง ไม่ใช้อยู่ ลูก สองลูก

สนใจไม๊ครับ

 |
  |
  V


เกือบชัดเจนแล้วครับ


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: kampol ที่ 26 เมษายน 2011 16:50:36
ท่อนบนต่างกัน แต่ท่อนล่างน่าจะใกล้เคียงนะ.....


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: ajmoo ที่ 26 เมษายน 2011 16:53:03
(http://image.ohozaa.com/i/edf/4age_st.jpg) (http://image.ohozaa.com/show.php?id=3056c5477d32d914c8013310f8f3db36)
Fourth Generation "Silver Top"
The fourth-generation 4A-GE engine was produced from 1991 to 1995. It has silver cam covers with chrome lettering, hence the nickname "silver top". This engine yet again features a completely new cylinder head which uses five valves per cylinder instead of four. It uses Toyota Variable Valve Timing (VVT) system on the intake cam, an increased compression ratio (10.5:1), and the intake system was replaced with a short manifold with individual throttles and velocity stacks, however the vane-type airflow meter was retained, requiring the use of a plenum. The previous 16-valve head used a sharply curved intake port, while the 20-valve engine used a very upright straight port. This engine produces 160 PS (118 kW) at 7,400 rpm with 16.5 kg·m (162 N·m) of torque at 5,200 rpm.
 
Applications:
 •AT210 Carina 1996–2001 (Japan only)
 •AE101 Corolla 1991–2000 (Japan only)
 •AE101 Corolla Ceres 1991–1998 (Japan only)
 •AE101 Sprinter 1991–1998 (Japan only)
 •AE101 Sprinter Marino 1991–1998 (Japan only)


Read more: http://www.answers.com/topic/toyota-a-engine#ixzz1KcbmMPYJ

(http://image.ohozaa.com/i/900/s4age.jpg) (http://image.ohozaa.com/show.php?id=6e417ec82419ad9688ec635025f2a055)
Fifth Generation "Black Top"
The fifth-generation 4A-GE engine produced from 1995 to 1998 is the final version of the 4A-GE engine and has black cam covers. This engine is commonly known as the "black top" due to the color of the valve cover, and yet again features an even higher compression ratio (11:1), the air flow sensor is replaced with a MAP sensor, the diameter of the four individual throttle bodies was increased from 42 mm to 45 mm, the exhaust port diameter was increased, the intake cam lift was increased from 7.9 mm to 8.2 mm and the intake ports were significantly improved in shape, contour and also the width at opening at the head was increased. Additionally, the black top had a lighter flywheel, a larger plenum, and revised rubber velocity stacks, and was also offered in 1997 with a six-speed C160 transaxle. This revision increased the power to 165 PS (121 kW) at 7,800 rpm with 16.5 kg·m (119 ft·lbf) of torque at 5,600 rpm. These figures were issued by Toyota and are considered optimistic. It is assumed that Toyota ran the motor without ancillaries to inflate the power ratings, as some companies did before the adoption of the SAE J1349 rating standards in 2005. Still, the 'Blacktop' has become a favorite among enthusiasts and is used as an easy power upgrade for the early Toyota Corolla models, especially for use in the drift scene. Squeezing extra power from such a highly strung N/A engine can be expensive because of the relatively high state of tuning of the stock motor, and most gains come from higher lift cams and engine management.
 
Applications:
 •AE101G Corolla BZ touring wagon 1995–1999 (Japan)
 •AE111 Corolla 1995–2000 (Japan only)
 •AE111 Sprinter 1995–1998 (Japan only)
 •AE111 Sprinter Carib 1997–2000 (Japan only)
 •AE111 Corolla RSi and RXi 1997–2002 (South Africa)


Read more: http://www.answers.com/topic/toyota-a-engine#ixzz1KcbqN2vg

ภายนอกต่างกันตามรูปที่เห็นและที่เพื่อน ๆ บอกมา ส่วน Spec ตามรายละเอียดด้านบนครับ.


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: ajmoo ที่ 26 เมษายน 2011 16:57:59
features an even higher compression ratio (11:1), the air flow sensor is replaced with a MAP sensor, the diameter of the four individual throttle bodies was increased from 42 mm to 45 mm, the exhaust port diameter was increased, the intake cam lift was increased from 7.9 mm to 8.2 mm

หลัก ๆ Spec ที่ต่างกัน

กำลังอัดเปลียนแปลงจาก 10.5 : 1 บนฝาขาว เป็น 11:1 บนฝาดำ
ขนาดลิ้นปีกผีเสื้อ เปลี่ยนจาก 42 มาเป็น 45 มม.
Cam lift จาก 7.9 มาเป็น 8.2 คร๊าบ
อ้อ แล้วก้อเปลี่ยนจาก Air Flow เป็น Map sensor


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: TAOTAO-TZ#056- ที่ 26 เมษายน 2011 17:09:34
ถ้ากลัวโดนย้อมแมว ต้องเอา เวอร์เนีย

ไป วัดปีกผีเสื้อ ตามจารย์บอก ครับ


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: COROLLABOY ที่ 26 เมษายน 2011 18:06:45
เดิมๆด้วยกัน ฝาดำแรงกว่าครับ


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: BirdZ_ZestUp ที่ 26 เมษายน 2011 18:45:55
ได้ยินมาว่าก้านสูบขนาดไม่เท่ากัน แคมองศาไม่เท่ากัน ไม่รู้จิงป่าว


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: AE สี กะปิ ที่ 26 เมษายน 2011 21:19:29
ต่างกันเยอะครับ
ทั้งท่อนล่างและท่อนบน รวมไปถึงฟลายวีล+เกียร์


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: NU.NA.Kz. ที่ 27 เมษายน 2011 00:12:08
(http://image.ohozaa.com/i/edf/4age_st.jpg) (http://image.ohozaa.com/show.php?id=3056c5477d32d914c8013310f8f3db36)
Fourth Generation "Silver Top"
The fourth-generation 4A-GE engine was produced from 1991 to 1995. It has silver cam covers with chrome lettering, hence the nickname "silver top". This engine yet again features a completely new cylinder head which uses five valves per cylinder instead of four. It uses Toyota Variable Valve Timing (VVT) system on the intake cam, an increased compression ratio (10.5:1), and the intake system was replaced with a short manifold with individual throttles and velocity stacks, however the vane-type airflow meter was retained, requiring the use of a plenum. The previous 16-valve head used a sharply curved intake port, while the 20-valve engine used a very upright straight port. This engine produces 160 PS (118 kW) at 7,400 rpm with 16.5 kg·m (162 N·m) of torque at 5,200 rpm.
 
Applications:
 •AT210 Carina 1996–2001 (Japan only)
 •AE101 Corolla 1991–2000 (Japan only)
 •AE101 Corolla Ceres 1991–1998 (Japan only)
 •AE101 Sprinter 1991–1998 (Japan only)
 •AE101 Sprinter Marino 1991–1998 (Japan only)


Read more: http://www.answers.com/topic/toyota-a-engine#ixzz1KcbmMPYJ

(http://image.ohozaa.com/i/900/s4age.jpg) (http://image.ohozaa.com/show.php?id=6e417ec82419ad9688ec635025f2a055)
Fifth Generation "Black Top"
The fifth-generation 4A-GE engine produced from 1995 to 1998 is the final version of the 4A-GE engine and has black cam covers. This engine is commonly known as the "black top" due to the color of the valve cover, and yet again features an even higher compression ratio (11:1), the air flow sensor is replaced with a MAP sensor, the diameter of the four individual throttle bodies was increased from 42 mm to 45 mm, the exhaust port diameter was increased, the intake cam lift was increased from 7.9 mm to 8.2 mm and the intake ports were significantly improved in shape, contour and also the width at opening at the head was increased. Additionally, the black top had a lighter flywheel, a larger plenum, and revised rubber velocity stacks, and was also offered in 1997 with a six-speed C160 transaxle. This revision increased the power to 165 PS (121 kW) at 7,800 rpm with 16.5 kg·m (119 ft·lbf) of torque at 5,600 rpm. These figures were issued by Toyota and are considered optimistic. It is assumed that Toyota ran the motor without ancillaries to inflate the power ratings, as some companies did before the adoption of the SAE J1349 rating standards in 2005. Still, the 'Blacktop' has become a favorite among enthusiasts and is used as an easy power upgrade for the early Toyota Corolla models, especially for use in the drift scene. Squeezing extra power from such a highly strung N/A engine can be expensive because of the relatively high state of tuning of the stock motor, and most gains come from higher lift cams and engine management.
 
Applications:
 •AE101G Corolla BZ touring wagon 1995–1999 (Japan)
 •AE111 Corolla 1995–2000 (Japan only)
 •AE111 Sprinter 1995–1998 (Japan only)
 •AE111 Sprinter Carib 1997–2000 (Japan only)
 •AE111 Corolla RSi and RXi 1997–2002 (South Africa)


Read more: http://www.answers.com/topic/toyota-a-engine#ixzz1KcbqN2vg

ภายนอกต่างกันตามรูปที่เห็นและที่เพื่อน ๆ บอกมา ส่วน Spec ตามรายละเอียดด้านบนครับ.

อ่านไม่ออก ตกอังกฤษ....555+ :emoto


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: TAOTAO-TZ#056- ที่ 27 เมษายน 2011 01:02:11
^
|
|
จัดเมียฝรั่งซักคน น้านุ รับรองคล่องเลย ฮ่าๆๆๆๆ


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: TAOTAO-TZ#056- ที่ 27 เมษายน 2011 01:03:00
ได้ยินมาว่าก้านสูบขนาดไม่เท่ากัน แคมองศาไม่เท่ากัน ไม่รู้จิงป่าว
จิงจ้า


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: PyoungJ ที่ 27 เมษายน 2011 01:05:29
^
|
|
จัดเมียฝรั่งซักคน น้านุ รับรองคล่องเลย ฮ่าๆๆๆๆ
แบบพี่เต๋าอะเหรอ :emoq


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: TAOTAO-TZ#056- ที่ 27 เมษายน 2011 08:36:11
^
|
|
จัดเมียฝรั่งซักคน น้านุ รับรองคล่องเลย ฮ่าๆๆๆๆ
แบบพี่เต๋าอะเหรอ :emoq

ของผม....(http://yutphuket.files.wordpress.com/2009/09/laos-vangvieng24.jpg?w=500&h=332) ครับ อิ อิ อิ


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: boyclubae ที่ 27 เมษายน 2011 09:28:17
กระป๋อง ID ก็ต่าง ครับ


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: @@@kongthai@@@ ที่ 27 เมษายน 2011 22:26:27
(http://image.ohozaa.com/i/edf/4age_st.jpg) (http://image.ohozaa.com/show.php?id=3056c5477d32d914c8013310f8f3db36)
Fourth Generation "Silver Top"
The fourth-generation 4A-GE engine was produced from 1991 to 1995. It has silver cam covers with chrome lettering, hence the nickname "silver top". This engine yet again features a completely new cylinder head which uses five valves per cylinder instead of four. It uses Toyota Variable Valve Timing (VVT) system on the intake cam, an increased compression ratio (10.5:1), and the intake system was replaced with a short manifold with individual throttles and velocity stacks, however the vane-type airflow meter was retained, requiring the use of a plenum. The previous 16-valve head used a sharply curved intake port, while the 20-valve engine used a very upright straight port. This engine produces 160 PS (118 kW) at 7,400 rpm with 16.5 kg·m (162 N·m) of torque at 5,200 rpm.
 
Applications:
 •AT210 Carina 1996–2001 (Japan only)
 •AE101 Corolla 1991–2000 (Japan only)
 •AE101 Corolla Ceres 1991–1998 (Japan only)
 •AE101 Sprinter 1991–1998 (Japan only)
 •AE101 Sprinter Marino 1991–1998 (Japan only)


Read more: http://www.answers.com/topic/toyota-a-engine#ixzz1KcbmMPYJ

(http://image.ohozaa.com/i/900/s4age.jpg) (http://image.ohozaa.com/show.php?id=6e417ec82419ad9688ec635025f2a055)
Fifth Generation "Black Top"
The fifth-generation 4A-GE engine produced from 1995 to 1998 is the final version of the 4A-GE engine and has black cam covers. This engine is commonly known as the "black top" due to the color of the valve cover, and yet again features an even higher compression ratio (11:1), the air flow sensor is replaced with a MAP sensor, the diameter of the four individual throttle bodies was increased from 42 mm to 45 mm, the exhaust port diameter was increased, the intake cam lift was increased from 7.9 mm to 8.2 mm and the intake ports were significantly improved in shape, contour and also the width at opening at the head was increased. Additionally, the black top had a lighter flywheel, a larger plenum, and revised rubber velocity stacks, and was also offered in 1997 with a six-speed C160 transaxle. This revision increased the power to 165 PS (121 kW) at 7,800 rpm with 16.5 kg·m (119 ft·lbf) of torque at 5,600 rpm. These figures were issued by Toyota and are considered optimistic. It is assumed that Toyota ran the motor without ancillaries to inflate the power ratings, as some companies did before the adoption of the SAE J1349 rating standards in 2005. Still, the 'Blacktop' has become a favorite among enthusiasts and is used as an easy power upgrade for the early Toyota Corolla models, especially for use in the drift scene. Squeezing extra power from such a highly strung N/A engine can be expensive because of the relatively high state of tuning of the stock motor, and most gains come from higher lift cams and engine management.
 
Applications:
 •AE101G Corolla BZ touring wagon 1995–1999 (Japan)
 •AE111 Corolla 1995–2000 (Japan only)
 •AE111 Sprinter 1995–1998 (Japan only)
 •AE111 Sprinter Carib 1997–2000 (Japan only)
 •AE111 Corolla RSi and RXi 1997–2002 (South Africa)


Read more: http://www.answers.com/topic/toyota-a-engine#ixzz1KcbqN2vg

ภายนอกต่างกันตามรูปที่เห็นและที่เพื่อน ๆ บอกมา ส่วน Spec ตามรายละเอียดด้านบนครับ.
(http://image.ohozaa.com/i/edf/4age_st.jpg) (http://image.ohozaa.com/show.php?id=3056c5477d32d914c8013310f8f3db36)
Fourth Generation "Silver Top"
The fourth-generation 4A-GE engine was produced from 1991 to 1995. It has silver cam covers with chrome lettering, hence the nickname "silver top". This engine yet again features a completely new cylinder head which uses five valves per cylinder instead of four. It uses Toyota Variable Valve Timing (VVT) system on the intake cam, an increased compression ratio (10.5:1), and the intake system was replaced with a short manifold with individual throttles and velocity stacks, however the vane-type airflow meter was retained, requiring the use of a plenum. The previous 16-valve head used a sharply curved intake port, while the 20-valve engine used a very upright straight port. This engine produces 160 PS (118 kW) at 7,400 rpm with 16.5 kg·m (162 N·m) of torque at 5,200 rpm.
 
Applications:
 •AT210 Carina 1996–2001 (Japan only)
 •AE101 Corolla 1991–2000 (Japan only)
 •AE101 Corolla Ceres 1991–1998 (Japan only)
 •AE101 Sprinter 1991–1998 (Japan only)
 •AE101 Sprinter Marino 1991–1998 (Japan only)


Read more: http://www.answers.com/topic/toyota-a-engine#ixzz1KcbmMPYJ

(http://image.ohozaa.com/i/900/s4age.jpg) (http://image.ohozaa.com/show.php?id=6e417ec82419ad9688ec635025f2a055)
Fifth Generation "Black Top"
The fifth-generation 4A-GE engine produced from 1995 to 1998 is the final version of the 4A-GE engine and has black cam covers. This engine is commonly known as the "black top" due to the color of the valve cover, and yet again features an even higher compression ratio (11:1), the air flow sensor is replaced with a MAP sensor, the diameter of the four individual throttle bodies was increased from 42 mm to 45 mm, the exhaust port diameter was increased, the intake cam lift was increased from 7.9 mm to 8.2 mm and the intake ports were significantly improved in shape, contour and also the width at opening at the head was increased. Additionally, the black top had a lighter flywheel, a larger plenum, and revised rubber velocity stacks, and was also offered in 1997 with a six-speed C160 transaxle. This revision increased the power to 165 PS (121 kW) at 7,800 rpm with 16.5 kg·m (119 ft·lbf) of torque at 5,600 rpm. These figures were issued by Toyota and are considered optimistic. It is assumed that Toyota ran the motor without ancillaries to inflate the power ratings, as some companies did before the adoption of the SAE J1349 rating standards in 2005. Still, the 'Blacktop' has become a favorite among enthusiasts and is used as an easy power upgrade for the early Toyota Corolla models, especially for use in the drift scene. Squeezing extra power from such a highly strung N/A engine can be expensive because of the relatively high state of tuning of the stock motor, and most gains come from higher lift cams and engine management.
 
Applications:
 •AE101G Corolla BZ touring wagon 1995–1999 (Japan)
 •AE111 Corolla 1995–2000 (Japan only)
 •AE111 Sprinter 1995–1998 (Japan only)
 •AE111 Sprinter Carib 1997–2000 (Japan only)
 •AE111 Corolla RSi and RXi 1997–2002 (South Africa)


Read more: http://www.answers.com/topic/toyota-a-engine#ixzz1KcbqN2vg

ภายนอกต่างกันตามรูปที่เห็นและที่เพื่อน ๆ บอกมา ส่วน Spec ตามรายละเอียดด้านบนครับ.
สุดๆ ไปเลยครับ
ต้องดูกันให้ละเอียดหน่อย
รายละเอียดเยอะ
ขอบคุณครับ


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: AE 71 ที่ 27 เมษายน 2011 22:46:58
 :emotk :emop


หัวข้อ: Re: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)
เริ่มหัวข้อโดย: Lจu $^^:<<< ที่ 19 กุมภาพันธ์ 2012 16:15:47
 :emotk :emotk :emotk :emotk