AE. Racing Club
05 พฤศจิกายน 2024 17:33:17 *
ยินดีต้อนรับคุณ, บุคคลทั่วไป กรุณา เข้าสู่ระบบ หรือ ลงทะเบียน
ส่งอีเมล์ยืนยันการใช้งาน?

เข้าสู่ระบบด้วยชื่อผู้ใช้ รหัสผ่าน และระยะเวลาในเซสชั่น
 
   หน้าแรก   ช่วยเหลือ ค้นหา เข้าสู่ระบบ สมัครสมาชิก  
หน้า: [1] 2  »    ลงล่าง
  พิมพ์  
ผู้เขียน หัวข้อ: 11,000 รอบ กับฝาดำ?  (อ่าน 7945 ครั้ง)
0 สมาชิก และ 4 บุคคลทั่วไป กำลังดูหัวข้อนี้
ooAmmYoo
นักแข่งมืออาชีพอันดับสาม
*****
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 659


เมื่อฟ้าสีทองผ่องอำไพ ประชาชนจะเป็นใหญ่ในแผ่นดิน


ดูรายละเอียด เว็บไซต์
« เมื่อ: 27 ตุลาคม 2011 13:50:53 »

ดูทาคุมิแล้วเห็นเค้าขับ ฝาดำแบบขับหลังใน 86 มันวิ่งได้ขนาดนั้นจริงเหรอ 10000-110000 รอบตลอด ยอมมันจริงๆ ไม่รู้ว่ามีจริงเหรือปล่าว

 ยกธงขาว ยกธงขาว ยกธงขาว ยกธงขาว ยกธงขาว
บันทึกการเข้า

khonjengji
นักแข่งมือสมัครเล่น
****
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 458



ดูรายละเอียด
« ตอบ #1 เมื่อ: 27 ตุลาคม 2011 13:58:36 »

ทำได้ยุแล้วครับ JUN ก็เคยทำชุดคิทขายพวกลากรอบสูงมากๆ แต่ไม่มั่นใจว่าทำของโตโยต้ารึป่าว
บันทึกการเข้า

4AGE 20V
ajmoo
บุคคลทั่วไป
« ตอบ #2 เมื่อ: 27 ตุลาคม 2011 13:59:15 »

จริง ทำได้ถ้าของถึง

วาล์ว สปริงวาล์ว ก้าน ชารฟ
บันทึกการเข้า
ガレージ7 タカラショップ¥¥¥んーーーー
นักแข่งมืออาชีพอาวุโส
********
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 5,265


アンパンマン


ดูรายละเอียด เว็บไซต์
« ตอบ #3 เมื่อ: 27 ตุลาคม 2011 14:12:15 »

สบาย
บันทึกการเข้า

ตัวละครลับ ขายเต้าหู้
นักแข่งมือสมัครเล่น
****
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 495



ดูรายละเอียด
« ตอบ #4 เมื่อ: 27 ตุลาคม 2011 14:12:32 »

แรงจังเลยเด่วนี้เจอ ae ผมไม่กล้าเข้าใกล้เลยเจอแต่ละคันโหดๆๆทั้งนั้น
บันทึกการเข้า

B16A ท่อนล่างเดิม ฝา+สปิง+รีเทรินเนอี์ JUN3 เกียร์ B16B ท่อไอดี 18แดง คอยโร สายหัวเทียน NGK กรองอากาศเดิม เฮด 4-2-2-1
Jay หมอศรี @ WZ Zone
นักแข่งมืออาชีพอาวุโส
********
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 4,819



ดูรายละเอียด
« ตอบ #5 เมื่อ: 27 ตุลาคม 2011 14:16:36 »

4AFE ผมลากแค่ 7000 ก็พอใจและ รอบจัด เดี๋ยวพังไว 555
บันทึกการเข้า
ガレージ7 タカラショップ¥¥¥んーーーー
นักแข่งมืออาชีพอาวุโส
********
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 5,265


アンパンマン


ดูรายละเอียด เว็บไซต์
« ตอบ #6 เมื่อ: 27 ตุลาคม 2011 14:20:29 »

แรงจังเลยเด่วนี้เจอ ae ผมไม่กล้าเข้าใกล้เลยเจอแต่ละคันโหดๆๆทั้งนั้น

มีแต่รอบสะส่วนใหญ่55555 ม้าหมดตั้งแต่ 6000แล้ว
บันทึกการเข้า

ตัวละครลับ ขายเต้าหู้
นักแข่งมือสมัครเล่น
****
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 495



ดูรายละเอียด
« ตอบ #7 เมื่อ: 27 ตุลาคม 2011 14:26:45 »

แรงจังเลยเด่วนี้เจอ ae ผมไม่กล้าเข้าใกล้เลยเจอแต่ละคันโหดๆๆทั้งนั้น

มีแต่รอบสะส่วนใหญ่55555 ม้าหมดตั้งแต่ 6000แล้ว
หุหุพี่แฟร์มี เฮด 421 d16 ป่ะพี่ ครัชexedy ใส่d16 8 นิ้วมีม่ะของซิ่ง เหลือสองอย่างจะไปทำรอมแระห้าาา
บันทึกการเข้า

B16A ท่อนล่างเดิม ฝา+สปิง+รีเทรินเนอี์ JUN3 เกียร์ B16B ท่อไอดี 18แดง คอยโร สายหัวเทียน NGK กรองอากาศเดิม เฮด 4-2-2-1
ooAmmYoo
นักแข่งมืออาชีพอันดับสาม
*****
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 659


เมื่อฟ้าสีทองผ่องอำไพ ประชาชนจะเป็นใหญ่ในแผ่นดิน


ดูรายละเอียด เว็บไซต์
« ตอบ #8 เมื่อ: 27 ตุลาคม 2011 14:51:04 »

ในการ์ตูนมันใฃ้เครื่องนี้แข่งกินทั่วประเทศ ทำไมความเป็นจริงทำไม่ได้หนอออออ ขนาดอีโว 3 เต็มๆยังจัดได้เลย 5 5 5

 ยกธงขาว ยกธงขาว ยกธงขาว ยกธงขาว ยกธงขาว
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: 27 ตุลาคม 2011 14:57:01 โดย ooAmmYoo » บันทึกการเข้า

Jay หมอศรี @ WZ Zone
นักแข่งมืออาชีพอาวุโส
********
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 4,819



ดูรายละเอียด
« ตอบ #9 เมื่อ: 27 ตุลาคม 2011 15:00:16 »

แรงจังเลยเด่วนี้เจอ ae ผมไม่กล้าเข้าใกล้เลยเจอแต่ละคันโหดๆๆทั้งนั้น

มีแต่รอบสะส่วนใหญ่55555 ม้าหมดตั้งแต่ 6000แล้ว
ช่าย เปลี่ยนคริสตัล ไว้เผื่อเกินในเกียร์แรกๆ 1 กับ 2 แค่นั้นแหละ 555

พอให้เพื่อนดู เหยียบแล้วดูเท่ 555 รอบ Red Line
บันทึกการเข้า
ooAmmYoo
นักแข่งมืออาชีพอันดับสาม
*****
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 659


เมื่อฟ้าสีทองผ่องอำไพ ประชาชนจะเป็นใหญ่ในแผ่นดิน


ดูรายละเอียด เว็บไซต์
« ตอบ #10 เมื่อ: 27 ตุลาคม 2011 15:17:13 »

Old 86:

Engine: I4 DOHC( 4A-GEU )
Power: 150hp/6600 rpms
Torque: 16.5 kgm/5200 rpms
Weight: 960.00 kg

New 86:

Engine: TRD Group A AE101 Racing Silvertop Engine equipped with a Carburator
Power: 240hp
RPM: 12,000rpms
Weight: Still the same i guess, maybe a few more pounds,like 5 pounds more.


ง่า... ตกลงไม่ใช่ฝาดำแฮะ ฝาบอร์นซะงั้น

 ไม่ไหวแล้ว... ไม่ไหวแล้ว... ไม่ไหวแล้ว... ไม่ไหวแล้ว... ไม่ไหวแล้ว...
บันทึกการเข้า

MR..LIM
นักแข่งมืออาชีพอาวุโส
********
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 3,457


ทุกอย่างเปลี่ยนได้ แต่ใจกูเปลี่ยนไม่ได้


ดูรายละเอียด
« ตอบ #11 เมื่อ: 27 ตุลาคม 2011 15:30:13 »

ในการ์ตูนมันใฃ้เครื่องนี้แข่งกินทั่วประเทศ ทำไมความเป็นจริงทำไม่ได้หนอออออ ขนาดอีโว 3 เต็มๆยังจัดได้เลย 5 5 5

 ยกธงขาว ยกธงขาว ยกธงขาว ยกธงขาว ยกธงขาว
+1
บันทึกการเข้า

ooAmmYoo
นักแข่งมืออาชีพอันดับสาม
*****
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 659


เมื่อฟ้าสีทองผ่องอำไพ ประชาชนจะเป็นใหญ่ในแผ่นดิน


ดูรายละเอียด เว็บไซต์
« ตอบ #12 เมื่อ: 27 ตุลาคม 2011 15:30:37 »






Group A spec, TRD 4A-GE 20V, definitely NOT available to the general public…  This 255hp power plant from group A racing field features non-VVTi cam gears with re-worked internals allowing race-tuned versions to rev to 11,000 rpm.  The engine is also full dry sump, external feed oiling system.  Iida took home the head and hand sanded all ports, and combustion chamber to mirror shine.  He claims he took over a month to finish the polishing.  The 3 angle valve adjustment was done on a Yasuda precision mill, which is accurate to 3 microns, as was the camshaft bearing bores.

 เหวอ เหวอ เหวอ เหวอ เหวอ
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: 27 ตุลาคม 2011 17:07:26 โดย ooAmmYoo » บันทึกการเข้า

ooAmmYoo
นักแข่งมืออาชีพอันดับสาม
*****
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 659


เมื่อฟ้าสีทองผ่องอำไพ ประชาชนจะเป็นใหญ่ในแผ่นดิน


ดูรายละเอียด เว็บไซต์
« ตอบ #13 เมื่อ: 27 ตุลาคม 2011 15:36:13 »

Here's the wiki on the engine in Takumi's 86:

The 4AGE Engine

Disclaimer: Horsepower figures will be a little off between my claims, Initial D's claims, and Wikipedia's claims. HP is measured differently in different countries, but it's still a good estimate.

If you don't know where to start on that page...

- Takumi's 86, before the engine swap, had a 4AGE 16 valve, nicknamed "Blue Top". A Blue Top has 112hp stock, but Bunta's modified his motor to have 150hp.

- Itsuki's 85 has the 3AU engine at the top of the page (83hp, lol). He later added an aftermarket turbo (3AUT).

- Wataru's 86 has the same 4AGE 16 valve "Blue Top" that Takumi started with. He also added an aftermarket turbo prior to the Shomaru battle(4AGTE).

- **Takumi's AE101 engine is a heavily modified version of the 4AGE 20 valve (the "Silver Top"). A stock, unbuilt Silver Top makes 160hp. Bunta's Silver Top is modified for Group A racing, boosting it up to 240hp. Project D modified it a bit further to it's current power output, 255hp (you might want to read the "Black Top" entry below). By the way, the "AE101" nickname used in Initial D is the actual chassis code for the specific Toyota Corolla that the Silver Top came out of.

- Wataru, after he blew his Turbocharger, switched to an aftermarket Supercharger. His motor is still the 16 valve "Blue Top", now designated 4AGZE.

- Now a note: Toyota makes a 4AGE motor with a stock supercharger attached to it (it comes with the first-gen MR2), also designated 4AGZE (145hp). However the stock supercharged motor is nicknamed a "Red Top" because the block of the motor is different from the "Blue Top". A Blue Top's engine block has 3 "ribs" whereas a Red Top's block has 7. The extra ribs are there for longevity and durability; a Supercharged Red Top will last longer on the road than the Supercharged Blue Top. The trade-off is base power: If you took the Superchargers off, a N/A Blue Top is faster (112hp) than an N/A Red Top (94hp).

- If you read the entire wiki page, you'll see an entry for a "Black Top" 4AGE 20 valve. This motor came with the AE111 Toyota Corolla, and makes 170hp stock. Aside from the small hp boost, the Black Top is more durable than the Silver Top. A Black Top tuned for Group A Racing like Takumi's engine would net somewhere close to 255hp. Now that said...I don't think Project D swapped Takumi's Silver Top for a Black Top, but I do think they used some Black Top parts (namely the Computer) to give Takumi's 86 the 15hp bump that it got.

**According to the wiki, the 240hp Formula Atlantic Engine was modified Blue Top, not a Silver Top as described in Initial D. This claim is also supported by the picture a few posts above this one. Take that with a grain of salt, and don't forget that ID is just a work of fiction...they're going to fudge some facts. To support the Silver Top claim, go back and watch 3rd Stage. The screenshots of the Formula Atlantic motor that Bunta has are of a Silver Top. Also watch 4th Stage; anytime you get a screenshot of the 86's engine bay, you can see that it's a Silver Top.


- And a last note: If you live in California (like I do), you cannot legally have a Silver Top or Black Top motor in your car. This is for emission reasons; Japan and the US have different emissions regulations, and since the Silver Top and Black Top were only built in Japan, they were not built with the emissions equipment required by law in the States. You'd never pass a smog test in California, to be blunt.
บันทึกการเข้า

ooAmmYoo
นักแข่งมืออาชีพอันดับสาม
*****
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 659


เมื่อฟ้าสีทองผ่องอำไพ ประชาชนจะเป็นใหญ่ในแผ่นดิน


ดูรายละเอียด เว็บไซต์
« ตอบ #14 เมื่อ: 27 ตุลาคม 2011 15:37:20 »

Yeah, Takumi's engine is from Group A Corolla Levin AE101, tuned by TRD Japan. That Formula Atlantic motor is tuned by TRD USA.

And about the difference of Silvertop and Blacktop is that the combustion chamber's have a different kind of shape. And surprize, Silvertop's combustion chamber is better that Blacktop's! Even if Blacktop has more power stock, the Silvertop is better from high-end tuning.

ตกลงฝาบรอนซ์ทนแรงตีนได้มากกว่าฝาดำใช่ปะครับเนี่ย

 เหวอ เหวอ เหวอ เหวอ เหวอ
บันทึกการเข้า

•—ชๅ€lxล้ๅต้ม<NC.Z>
นักแข่งมืออาชีพอาวุโส
********
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 3,569



ดูรายละเอียด
« ตอบ #15 เมื่อ: 27 ตุลาคม 2011 15:47:29 »

เอามาจาการ์ตูนหรอครับน้าเพราะมีคนที่ชื่อ  ทาคุมิ อิชากิ วาตารุ ด้วย
บันทึกการเข้า

http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100000603573246
Big_PraYooN~
นักแข่งมืออาชีพอันดับหนึ่ง
*******
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 1,706


4A-FE MT เดิมๆ กังๆ


ดูรายละเอียด
« ตอบ #16 เมื่อ: 27 ตุลาคม 2011 15:49:25 »

จากใจครับ

อ่านไม่ออก

5555
บันทึกการเข้า

*เด็กหัดถ่าย
ooAmmYoo
นักแข่งมืออาชีพอันดับสาม
*****
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 659


เมื่อฟ้าสีทองผ่องอำไพ ประชาชนจะเป็นใหญ่ในแผ่นดิน


ดูรายละเอียด เว็บไซต์
« ตอบ #17 เมื่อ: 27 ตุลาคม 2011 15:49:31 »

เอามาจาการ์ตูนหรอครับน้าเพราะมีคนที่ชื่อ  ทาคุมิ อิชากิ วาตารุ ด้วย

การ์ตูนครับ แต่ข้อมูลผมเอามาจากอากู๋อ่ะครับ

 เวียนหัว เวียนหัว เวียนหัว เวียนหัว เวียนหัว
บันทึกการเข้า

ooAmmYoo
นักแข่งมืออาชีพอันดับสาม
*****
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 659


เมื่อฟ้าสีทองผ่องอำไพ ประชาชนจะเป็นใหญ่ในแผ่นดิน


ดูรายละเอียด เว็บไซต์
« ตอบ #18 เมื่อ: 27 ตุลาคม 2011 15:50:15 »

จากใจครับ

อ่านไม่ออก

5555

ง่า ขออภัยครบ เอิ๊ก ผมก็งูๆปลาๆ แต่จะให้แปลคงขอผ่าน อิ อิ

 คำนับ คำนับ คำนับ คำนับ คำนับ
บันทึกการเข้า

•—ชๅ€lxล้ๅต้ม<NC.Z>
นักแข่งมืออาชีพอาวุโส
********
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 3,569



ดูรายละเอียด
« ตอบ #19 เมื่อ: 27 ตุลาคม 2011 15:52:40 »

อ่านไปอ่านมาเจอ บุนตะ ด้วย
บันทึกการเข้า

http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100000603573246
หน้า: [1] 2  »    ขึ้นบน
  พิมพ์  
 
กระโดดไป:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Thai language by ThaiSMF Valid XHTML 1.0! Valid CSS!