AE. Racing Club
10 มกราคม 2025 20:41:57 *
ยินดีต้อนรับคุณ, บุคคลทั่วไป กรุณา เข้าสู่ระบบ หรือ ลงทะเบียน
ส่งอีเมล์ยืนยันการใช้งาน?

เข้าสู่ระบบด้วยชื่อผู้ใช้ รหัสผ่าน และระยะเวลาในเซสชั่น
 
   หน้าแรก   ช่วยเหลือ ค้นหา เข้าสู่ระบบ สมัครสมาชิก  
หน้า: [1]   ลงล่าง
  พิมพ์  
ผู้เขียน หัวข้อ: รบกวนช่วยดูของชิ้นนี้ให้ทีครับ ว่าตัวนี้มันคืออะไรครับ  (อ่าน 5890 ครั้ง)
0 สมาชิก และ 3 บุคคลทั่วไป กำลังดูหัวข้อนี้
vagrant3036
นักแข่งมือสมัครเล่น
****
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 302


Corona Supercharger


ดูรายละเอียด เว็บไซต์
« เมื่อ: 19 พฤศจิกายน 2011 14:00:42 »

พอดีได้ของชิ้นนี้มา แต่ไม่รู้ว่ามันคือ อะไร  ทำหน้าที่ไร หาจากในเวปก็ไม่เจอครับ  ดูคล้าย Turbo Timer แต่มันมีเลข 3 หลัก คล้าย Speed Meter ใครทราบบ้างครับ ช่วยดูให้ทีครับ ขอบคุณครับ  ตาปริบๆ

บันทึกการเข้า

keng110 >SZ<
นักแข่งมืออาชีพอาวุโส
********
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 4,732


20V inside


ดูรายละเอียด
« ตอบ #1 เมื่อ: 19 พฤศจิกายน 2011 14:59:27 »

 ซูม ซูม
บันทึกการเข้า

มีงานให้กลุ้ม ดีกว่ากลุ้มเพราะไม่มีงาน
( . )jab-ben( . )
นักแข่งมืออาชีพอาวุโส
********
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 4,179


น้องใหม่ ขอปั้นx


ดูรายละเอียด
« ตอบ #2 เมื่อ: 19 พฤศจิกายน 2011 15:48:31 »

มันเปนชื่อของสำนักแต่งรถญี่ปุ่นที่มีชื่อเสียงคับ ลองหาดู แต่ก้อไม่รุมีไว้ทำไรคับ
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: 19 พฤศจิกายน 2011 15:59:48 โดย ( . )jab-ben( . ) » บันทึกการเข้า

6.9
นักแข่งมืออาชีพอาวุโส
********
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 8,263



ดูรายละเอียด
« ตอบ #3 เมื่อ: 19 พฤศจิกายน 2011 16:45:48 »

http://www.webamuse.co.jp/ เจอแต่เวป ไม่เจอตัวชิ้นนี้อาจจะเป็นของรุ่นเก่า เดาๆว่าอาจจะเป็นตัวปลด180แบบมีตัวเลขความเร็ว ซุบซิบ เวียนหัว
บันทึกการเข้า

4AGE16v เก่าแต่แรงกำลังดี
รสนิยมส่วนบุคคลกรุณาโปรดใช้วิจารณญาณในการเสพ
vagrant3036
นักแข่งมือสมัครเล่น
****
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 302


Corona Supercharger


ดูรายละเอียด เว็บไซต์
« ตอบ #4 เมื่อ: 19 พฤศจิกายน 2011 17:30:11 »

http://www.webamuse.co.jp/ เจอแต่เวป ไม่เจอตัวชิ้นนี้อาจจะเป็นของรุ่นเก่า เดาๆว่าอาจจะเป็นตัวปลด180แบบมีตัวเลขความเร็ว ซุบซิบ เวียนหัว
ขอบคุณครับพี่ตุ้ย ผมลองหาในเวป amuse แล้วครับ ไม่มีข้อมูลเลยครับ ไม่รู้จะต่อใช้งานได้มั้ย  ได้โปรด..
บันทึกการเข้า

tor_EE101
นักแข่งมืออาชีพอันดับสอง
******
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 774


1300cc


ดูรายละเอียด
« ตอบ #5 เมื่อ: 19 พฤศจิกายน 2011 18:05:13 »

 อ่านหนังสือ
บันทึกการเข้า

1300cc จัดหนักๆ
6.9
นักแข่งมืออาชีพอาวุโส
********
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 8,263



ดูรายละเอียด
« ตอบ #6 เมื่อ: 19 พฤศจิกายน 2011 18:08:06 »

ลองหาเบอร์โค๊ด หรือชื่อรุ่น หรืออะไรที่พอระบุบได้บ้าง เดี๋ยวจะช่วยค้นในเนตให้ว่ามันคืออะไร ลองๆดูแถวกล่องดำๆด้วยว่ามีเขียนหรือพิมพ์อะไรไว้บ้างหรือเปล่า

ว่าแต่ตอนได้มาเค้าบอกไหมว่าเป็นอะไรของรุ่นไหน
บันทึกการเข้า

4AGE16v เก่าแต่แรงกำลังดี
รสนิยมส่วนบุคคลกรุณาโปรดใช้วิจารณญาณในการเสพ
6.9
นักแข่งมืออาชีพอาวุโส
********
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 8,263



ดูรายละเอียด
« ตอบ #7 เมื่อ: 19 พฤศจิกายน 2011 18:19:47 »

ได้ข้อมูลบ้างละ http://www5c.biglobe.ne.jp/~a14865/chaser/etcsmon.htm


Amuse ETCS Monitor
behavior that I'm like, can be seen in the figures and parts View Impression

Electronically controlled throttle (ETCS) is to monitor the opening of the. If JZX100, but with the TRC OFF switch, even if you TRC OFF, with sub-throttle control must be OFF. Effectiveness to control even when you enter a speed limiter, linear throttle control reduces shift shock AT (I Really Do), and the output control under heavy load (which is also described in the box ETCS Monitor).

   1:1 for a normal throttle opening and the accelerator opening. The models are employed in some cases non-linear throttle through the link (which is non-linear "control" is not). However, the linear and nonlinear way via any links, because the mechanical linkage to the accelerator pedal, the engine output would unambiguously determined. ETCS is a big difference if you can point to change the lines according to nonlinear driving conditions.
1JZ-GTE (VVT-i) in case of ETCS is non-linear (non-linear = 1:1) to control. This is a scheme with two valves. Of course, not more than opening the main throttle. Within the controllable range, can be varied freely. This is done in a single valve, ETCS-i. Here are theoretically possible control over the main opening of the throttle (actual behavior) is taken.
Nonlinear Control: For a moderate response to accelerator operation at low engine emergency, will be able to operate smoothly. Usually, just pulling on the wire, the behavior becomes 1:1, and linear control (some non-linear over a link). By adding a sub-throttle intake passage, by conservative with the throttle opening than the main, 1:1 can not control.

In essence, the sub-throttle, always working (me) is. This monitor can be fitted with ETCS to be visible to the eye movement of the valve ETCS. Incidentally, at the touch of a button, you can stop the operation of ETCS (sub-systems fail when the throttle, the throttle has a sub that uses a fixed and fully open by the return spring).
In fact, it has been such a movement is seen by adding meter display% (lower limit of the voltage across the sensor (with no 0V) and high (it would have varied slightly depending on conditions) wobble to have been displayed from 0 to 100 (AD converter linearity had this), so may be interpreted as in%). Press the button to stop the operation of ETCS (fixed operation will fail fully open). Now, it will remain 100% open sub-throttle acceleration control is only the main throttle. Stop the operation of ETCS is a surprisingly simple way.

A look inside the box immediately, and simple configuration. Each part is also small and light, and not take the place look good. Single-chip IC on the display (and power) has entered, and found the main relay box can not be seen. What are you doing in the relay box, and you'll buy. Incidentally, the case of the relay box II AT-shift position indicator that was used in exactly the same. There are also kindly written instructions. If you read, the more will want to. Also see reason to cut the operation of ETCS. But I really well I can. I say that taking advantage of the movement mechanism and ETCS. But I truly professional, I thought. I think the same circuit is easy to find if this mechanism in a professional perspective, I thought (but it is easy to copy, What great thing is to develop first.) Of course, before installation, it has been tested in various other experiments . - I thought interesting.

Materials are also included wiring, Giboshi also comes with a spare. I am nice.
If you have experience of about delving into the relationship may be a little electric car can be fitted easily. The wiring of the vehicle, must be cut in two places, more electro-tap (included) must be branched in two places. Giboshi also in the orientation that can be wired back together when you remove the vehicle side, ETCS has been monitoring the pre-crimped (but also the normal way). Wiring to the vehicle body is all out of the relay box, this looks like installed. Incidentally, the relay box is not seen in this photo.

Since the lines are slightly shorter vehicle might work a little tricky, because the location easy to do, so will not be a problem. However, just what the contents of wire, short circuit and note the vehicle. Is strictly prohibited. Of course, the ignition is OFF.
   
After that, only to restore the interior mounting is terminated. Immediately, let's see what happens. First the engine is not under a state, let alone put the power supply. Press the button, the relay box "value" to be heard. At the same time, the display "OFF" and "100" is. Then "ON" put back in, and while it takes the engine idling, "9", etc., a small value is displayed. When SNOW, "2" とか, down around here. When the OFF button to operate from the sub-throttle "can" and will be heard. You can see the valve is fully open now fixed. After checking it is ok only if you put double-sided tape to secure the display unit to the location of your choice.
   
Looking at the work that is actually interesting part. You actually fully open, and take a look at how open whether the sub-throttle, about 51% was about. And even after 51 full throttle acceleration (position) to cut open only during the operation of ETCS%, clearly reveals the difference between full throttle acceleration. Then attach the monitor to the back hood ETCS, in fact, "51" and tried to see what how much. Remove the intake pipe (shift), try holding the throttle so that the sub-display 51. It is this picture. "51" during the show did not open the valve only that easy. This is why I do not have fast.
一応, such as photos are often seen running and do not cut this. Conditions do not know, you might just fine without any flare. Know what the difference is. Oh, incidentally, which is on the circuit board一応should be , is, perhaps.

Oh, then, can this device, even with my equipment (or extra Kolya), then the operation must be undone (this device button, press and hold their own devices TRC), immediately get back the control return to. Throttle valve and goes back Jiwatsu. Etc. must be turned OFF at once IGN. Conversely, futzing with your own, with other similar products, if it is in the OFF state shall not IGN .

แปลเองเน้อ ซุบซิบ เวียนหัว

แปลคร่าวๆ ตัวควบคุมลิ้นปีกผีเสื้อ
บันทึกการเข้า

4AGE16v เก่าแต่แรงกำลังดี
รสนิยมส่วนบุคคลกรุณาโปรดใช้วิจารณญาณในการเสพ
6.9
นักแข่งมืออาชีพอาวุโส
********
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 8,263



ดูรายละเอียด
« ตอบ #8 เมื่อ: 19 พฤศจิกายน 2011 18:21:28 »

เพิ่มอีกนิด http://huntngtest_mo21.tripod.com/modify/pr-14.html
บันทึกการเข้า

4AGE16v เก่าแต่แรงกำลังดี
รสนิยมส่วนบุคคลกรุณาโปรดใช้วิจารณญาณในการเสพ
( . )jab-ben( . )
นักแข่งมืออาชีพอาวุโส
********
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 4,179


น้องใหม่ ขอปั้นx


ดูรายละเอียด
« ตอบ #9 เมื่อ: 19 พฤศจิกายน 2011 18:23:42 »

ควบคุมลิ้นปีกผีเสื้อ(คันเร่ง)เหรอคับ แล้วมันใช้ไงอ่าคับ
บันทึกการเข้า

vagrant3036
นักแข่งมือสมัครเล่น
****
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 302


Corona Supercharger


ดูรายละเอียด เว็บไซต์
« ตอบ #10 เมื่อ: 19 พฤศจิกายน 2011 18:50:41 »

เพิ่มอีกนิด http://huntngtest_mo21.tripod.com/modify/pr-14.html
ขอบคุณมากครับพี่ตุ้ยที่หาข้อมูลให้ครับ พอดีผมสั่งของจากญี่ปุ่นมา แล้วบังเอิญ คนขายเค้าใช้ JZX100 ด้วย ของที่ได้มาครบ แต่ดันแถมไอ้ของชิ้นนี้ติดมาด้วย แต่ไม่รู้ว่าคืออะไรครับ เลยต้องหากูรูในนี้ครับ ขอบคุณอีกครั้งนะครับ
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: 19 พฤศจิกายน 2011 18:52:47 โดย vagrant3036 » บันทึกการเข้า

Hanuy90@LN.Z
นักแข่งมืออาชีพอาวุโส
********
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 10,930


ไม่ได้เป็นกลาง...อยู่ข้าง"ในหลวง"


ดูรายละเอียด
« ตอบ #11 เมื่อ: 19 พฤศจิกายน 2011 18:51:08 »

ทำมาสำหรับ Honda รึป่าวครับ
บันทึกการเข้า

6.9
นักแข่งมืออาชีพอาวุโส
********
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 8,263



ดูรายละเอียด
« ตอบ #12 เมื่อ: 19 พฤศจิกายน 2011 20:08:34 »

ทำมาสำหรับ Honda รึป่าวครับ

JZX100  ก็เครื่องเจ โตต้าดิ ซุบซิบ อยากรู้ว่าใช้ทำไรดูลิ้งนี้  http://huntngtest_mo21.tripod.com/modify/pr-14.html ไม่รู้ไม่ชี้
บันทึกการเข้า

4AGE16v เก่าแต่แรงกำลังดี
รสนิยมส่วนบุคคลกรุณาโปรดใช้วิจารณญาณในการเสพ
totti สายเลี้ยว.
นักแข่งมืออาชีพอันดับหนึ่ง
*******
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 1,998


7a fe twin coil


ดูรายละเอียด
« ตอบ #13 เมื่อ: 19 พฤศจิกายน 2011 20:31:06 »

 ซูม ซูม ซูม ซูม
บันทึกการเข้า

( . )jab-ben( . )
นักแข่งมืออาชีพอาวุโส
********
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 4,179


น้องใหม่ ขอปั้นx


ดูรายละเอียด
« ตอบ #14 เมื่อ: 19 พฤศจิกายน 2011 20:43:25 »

เครื่องเจจะมีระบบลิ้นปีกtrcอะไรนี่แหละคับ คงจะเกี่ยวกะเครื่องตัวนี้โดยเฉพาะคับ น่าจะทำให้คันเร่งตอบสนองได้เร็วขึ้นไรประมาณนี้มั้งคับ
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: 19 พฤศจิกายน 2011 20:47:46 โดย ( . )jab-ben( . ) » บันทึกการเข้า

Hanuy90@LN.Z
นักแข่งมืออาชีพอาวุโส
********
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 10,930


ไม่ได้เป็นกลาง...อยู่ข้าง"ในหลวง"


ดูรายละเอียด
« ตอบ #15 เมื่อ: 19 พฤศจิกายน 2011 23:04:58 »

ทำมาสำหรับ Honda รึป่าวครับ

JZX100  ก็เครื่องเจ โตต้าดิ ซุบซิบ อยากรู้ว่าใช้ทำไรดูลิ้งนี้  http://huntngtest_mo21.tripod.com/modify/pr-14.html ไม่รู้ไม่ชี้
อิ อิ ก็เห็นมันเป็นค่าย amuse ก็นึกว่ามันทำให้ honda ก็เคยเห็นมันแต่ง s2k อ่ะ เอิ๊กๆๆ
บันทึกการเข้า

( . )jab-ben( . )
นักแข่งมืออาชีพอาวุโส
********
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 4,179


น้องใหม่ ขอปั้นx


ดูรายละเอียด
« ตอบ #16 เมื่อ: 19 พฤศจิกายน 2011 23:06:58 »

ตอนนี้ ค่ายนี้เน้นr35กะ370zอย่างเด๋วเลยคับ
บันทึกการเข้า

หน้า: [1]   ขึ้นบน
  พิมพ์  
 
กระโดดไป:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Thai language by ThaiSMF Valid XHTML 1.0! Valid CSS!