Simon King
บุคคลทั่วไป
|
|
« เมื่อ: 23 สิงหาคม 2007 09:17:18 » |
|
อ่านจากหนังสือ บอกว่า Superstreet จะออกแนวเซอร์กิจ แต่ Mono Flex จะออกแนวนิ่มนวลกว่า ท่านใดใช้แบบไหน ขอความรู้ครับ ว่าจริงหรือเปล่า และมีความรู้สึกในการขับอย่างไรบ้างครับ เป็นข้อมูลครับ ขอบคุณมาก ๆ ครับ
|
|
|
บันทึกการเข้า
|
|
|
|
TOng
บุคคลทั่วไป
|
|
« ตอบ #1 เมื่อ: 23 สิงหาคม 2007 09:21:22 » |
|
รู้แต่ว่า Mono Flex เป็นรุ่นท๊อบ มันเป็นโช้คหัวกลับ ครับ SuperStreet ไม่ใช่หัวกลับ การปรับระดับ mono ปรับได้มากกว่าครับ ที่เหลือรอผู้รู้มาเพื่มเติมครับ
|
|
|
บันทึกการเข้า
|
|
|
|
FARR
|
|
« ตอบ #2 เมื่อ: 23 สิงหาคม 2007 09:25:46 » |
|
Superstreet จะนิ่มนวลกว่าครับตามชื่อมันน่ะแหละครับ ส่วนMono Flexผมไม่เคยใช้เพราะของผมเป็น Flex เฉยๆ จะเป็นรุ่นต่ำกว่าMono Flex ก็จะออกแนวเซอร์กิจครับ ขอบอกว่าทั้งสองตัวที่ผมใช้นี่ดีครับ แต่ส่วนใหญ่ที่ใช้ในชีวิตประจำวันก็ป็นตัวSuperstreet แต่ตัวนี้ถ้าใครชอบรถเตี้ยมันจะปรับได้ไม่เตี้ยเท่าไหร่อ่ะครับ ของผมประจนสุดเกรียวแล้วมันได้เท่านี้อ่ะครับ (เฉพาะข้างหน้านะครับ ข้างหลังนี่ปรับขึ้นไปเกือบสุดเหมือนกัน)
|
|
|
บันทึกการเข้า
|
Pattaya R/C Power boat
|
|
|
wasabi
บุคคลทั่วไป
|
|
« ตอบ #3 เมื่อ: 23 สิงหาคม 2007 13:17:25 » |
|
ใช้แต่ SS แล้วก็ เคยนั่งแต่ FLEX ของ ไอ่หนุ่มน้อย ข้างบนแหละ คิคิ ดีครับ ส่วนตัว คิดว่า ใช้งานบนถนน ซิ่งบ้าง SS ลงตัว ครับ
|
|
|
บันทึกการเข้า
|
|
|
|
ガレージ7 タカラショップ¥¥¥んーーーー
|
|
« ตอบ #4 เมื่อ: 23 สิงหาคม 2007 13:22:03 » |
|
ไม่มีเงินซื้อ อยากได้ซัก 1
|
|
|
บันทึกการเข้า
|
|
|
|
TOng
บุคคลทั่วไป
|
|
« ตอบ #5 เมื่อ: 23 สิงหาคม 2007 13:37:10 » |
|
ก็ขายอยู่ไม่ใช่เหรอก๊าบจิกซักตัวดิ
|
|
|
บันทึกการเข้า
|
|
|
|
Simon King
บุคคลทั่วไป
|
|
« ตอบ #6 เมื่อ: 23 สิงหาคม 2007 15:16:01 » |
|
เก็บข้อมูลครับ
|
|
|
บันทึกการเข้า
|
|
|
|
FARR
|
|
« ตอบ #7 เมื่อ: 23 สิงหาคม 2007 17:03:34 » |
|
ไม่มีเงินซื้อ อยากได้ซัก 1
เงินน่ะใช้ซะบ้างดิ เดี๋ยวมันจะทับตาย
|
|
|
บันทึกการเข้า
|
Pattaya R/C Power boat
|
|
|
K.Dutsadeekarn
|
|
« ตอบ #8 เมื่อ: 23 สิงหาคม 2007 18:58:08 » |
|
ไม่มีเงินซื้อ อยากได้ซัก 1
เจ้าพ่อ TEIN ล้อเล่นอีกละ
|
|
|
บันทึกการเข้า
|
|
|
|
Keng3s-GTE
|
|
« ตอบ #9 เมื่อ: 23 สิงหาคม 2007 21:26:56 » |
|
มาหาความรู้ (เผื่อถูก หวย)
|
|
|
บันทึกการเข้า
|
LEE RACING... ซัดยาววว.
|
|
|
|
eak92 20 v
|
|
« ตอบ #11 เมื่อ: 24 สิงหาคม 2007 10:09:04 » |
|
ไม่มีเงินซื้อ อยากได้ซัก 1
อิอิอิอิ
|
|
|
บันทึกการเข้า
|
|
|
|
remove
|
|
« ตอบ #12 เมื่อ: 24 สิงหาคม 2007 10:25:32 » |
|
Superstreet มือ 2 ราคาประมาณเท่าไหร่คร๊าบ....
|
|
|
บันทึกการเข้า
|
|
|
|
osk100
|
|
« ตอบ #13 เมื่อ: 24 สิงหาคม 2007 14:23:26 » |
|
Superstreet มือ 2 ราคาประมาณเท่าไหร่คร๊าบ.... รู้เเต่ราคาของใหม่เบิกที่ atp (ตัวเเทนขาย tein ) สี่หมื่นกว่าๆ
|
|
|
บันทึกการเข้า
|
|
|
|
COROLLABOY
|
|
« ตอบ #14 เมื่อ: 26 สิงหาคม 2007 17:39:17 » |
|
2 รุ่นนี้มันคนละระบบกับเลยนะคับ ไม่มีอะไรเทียบกันได้เลย TEIN Superstreet กับ Flex มันจะเป็นระบบกระบอก 2 ชั้น วาวมันจะเล็กและแรงดัน GAS จะต้ำกว่าคับ ทำให้การใช้งานอย่างหนักๆได้ไม่นานก็จะเสียความหนืดแล้ว ทำให้การควบคุมเสียไปจากเดิม Mono Flex มันจะเป็นระบบกระบอก 1 ชั้น วาวมีขนาดใหญ่และแรงดัน GAS จะสูง สามารถใช้งานหนักๆได้ดีกว่ามากคับ แล้วราคาก็จะโหดกว่าด้วยคับ แต่ยังไง Mono Flex เท่าที่ผมเคยลองมันก็ไม่ดีเท่า OHLINS อยู่ดีอาการรถที่ๆคิดว่าไปไม่ได้แต่มันก็ไปได้แบบสบายๆเลยต้องลองดูคับแล้วจะเข้าใจ อิอิ
|
|
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: 26 สิงหาคม 2007 17:46:20 โดย COROLLA BOY »
|
บันทึกการเข้า
|
|
|
|
osk100
|
|
« ตอบ #15 เมื่อ: 31 สิงหาคม 2007 01:42:55 » |
|
Mono FLEX The Next Level of Performance Coilovers Newly designed and developed for those core drivers seeking the ultimate in street and track performance. Now special order is Available! ? Mono-tube internal damper design ? Full-length ride height adjustment system ? 16-level damping force adjustment feature (combined comp./rebound adjustment) ? Newly developed M.S.V. (Micro Speed Valve) ? EDFC compatible for easy in-car damping force adjustment!! Concept Spring Rates and Valving Best suited for those drivers whose priority is a high grip level for touge, circuit, and other tarmac driving. Offers both direct feel and a high level of tune-ability that will satisfy the needs of aggressive street and track use. Developed to be used with High Performance Tires Mono FLEX was tested with high grip tires and/ or larger diameter wheels in mind, and are recommended to bring out the full potential of this aggressive suspension system.
A. Upper Mount Pillowball upper mounts are included, which increase steering response by use of spherical ball bearings. Also includes front camber adjustment on strut type vehicles. B. Mono-Tube Structure The use of separate chambers for the hydraulic fluid and nitrogen gas, ensures minimal aeration and provides quick dissipation of heat for consistent handling. Larger valving also provides a larger range of damping force adjustment. C. Full-Length Ride Height Adjustment System Allows the user to tune the suspension with separate adjustments for shock/strut length and spring pre-load. This system allows the user to change the vehicle?fs ride height without effecting spring rate. D. 16-level Damping Force Adjustment Feature (combined Compression and Rebound) 16 way damping force adjustment, compression and rebound adjustments are made simultaneously. Specially designed needle valve system allows for damping force adjustment to meet various road and surface conditions. E. Micro Speed Valve Optimizes the low speed damping force range for improved steering response, reduced body roll, and improved stability. F. Protective Coatings Teflon and a specially formulated Flourine treatment are given to the exterior of the coilovers for long lasting protection against the elements. G. Complete Kit Kit includes pre-assembled shocks, springs and pillow ball upper mounts to ensure optimum settings. H. Springs Straight springs are made from high tensile steel, with a strength of 200kgf/sq. mm. Some applications include helper springs. I. Conical Spring Washer Inserted between the bracket lock and lower bracket to prevent the loosening of the lock under various conditions.
|
|
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: 31 สิงหาคม 2007 01:47:16 โดย osk100 »
|
บันทึกการเข้า
|
|
|
|
osk100
|
|
« ตอบ #16 เมื่อ: 31 สิงหาคม 2007 01:48:48 » |
|
SUPER STREET TEIN has developed advanced technology to design the shell case and stroke to bring out the full potential of your vehicle. These features of the TEIN Super Street Damper kit were designed with greater performance to satisfy all your driving demands. This high performance damper can be used for weekend racing and/or daily driving. The discomfort caused by uneven roads or bumps are eliminated on daily street use. For race use, the ride height adjustable system enables you to adjust ride height and 16 levels of damping force. In other words, you can set your vehicle to meet all situations! * High performance and cost effective. * 16 levels of damping force adjustment (compression and rebound together). * Ride height adjustable. * New paint coating for rust prevention. * Pillow ball mounts are optional (on certain applications). * Exclusive design for USA vehicle specifications (only available for the U.S.A Market). * Available for overhaul. Contents of damper kit Adjustable shock absorber x4, Main spring x4 Lower spring seat x4, Seat lock x4, Thrust washer x4 Bump rubber x4, Dust cover x4 Hook spanner x2, Instruction manual *Strut suspension comes with upper spring seat. High performance and cost effective. Sport handling and driving comfort combined.
|
|
|
บันทึกการเข้า
|
|
|
|
|
Mr.not
|
|
« ตอบ #18 เมื่อ: 17 กุมภาพันธ์ 2011 19:22:26 » |
|
อัพ
|
|
|
บันทึกการเข้า
|
|
|
|
PAtIPUT
|
|
« ตอบ #19 เมื่อ: 18 กุมภาพันธ์ 2011 19:07:07 » |
|
กระทู้ 4 ปีแล้ว แต่สาระเพียบครับ ดูดๆๆ
|
|
|
บันทึกการเข้า
|
อดีตขับ AE ปัจจุบันขับ AT
|
|
|
|