AE. Racing Club
21 ตุลาคม 2024 12:34:42 *
ยินดีต้อนรับคุณ, บุคคลทั่วไป กรุณา เข้าสู่ระบบ หรือ ลงทะเบียน
ส่งอีเมล์ยืนยันการใช้งาน?

เข้าสู่ระบบด้วยชื่อผู้ใช้ รหัสผ่าน และระยะเวลาในเซสชั่น
 
   หน้าแรก   ช่วยเหลือ ค้นหา เข้าสู่ระบบ สมัครสมาชิก  
หน้า:  «  1 [2]   ลงล่าง
  พิมพ์  
ผู้เขียน หัวข้อ: ฝาดำ กับ ฝาขาว ต่างกันตรงไหนนะ (ภายนอก)  (อ่าน 9972 ครั้ง)
0 สมาชิก และ 7 บุคคลทั่วไป กำลังดูหัวข้อนี้
boyclubae
นักแข่งมืออาชีพอันดับหนึ่ง
*******
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 1,181



ดูรายละเอียด
« ตอบ #20 เมื่อ: 27 เมษายน 2011 09:28:17 »

กระป๋อง ID ก็ต่าง ครับ
บันทึกการเข้า

@@@kongthai@@@
มือเก่าหัดแข่ง
***
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 178



ดูรายละเอียด
« ตอบ #21 เมื่อ: 27 เมษายน 2011 22:26:27 »


Fourth Generation "Silver Top"
The fourth-generation 4A-GE engine was produced from 1991 to 1995. It has silver cam covers with chrome lettering, hence the nickname "silver top". This engine yet again features a completely new cylinder head which uses five valves per cylinder instead of four. It uses Toyota Variable Valve Timing (VVT) system on the intake cam, an increased compression ratio (10.5:1), and the intake system was replaced with a short manifold with individual throttles and velocity stacks, however the vane-type airflow meter was retained, requiring the use of a plenum. The previous 16-valve head used a sharply curved intake port, while the 20-valve engine used a very upright straight port. This engine produces 160 PS (118 kW) at 7,400 rpm with 16.5 kg·m (162 N·m) of torque at 5,200 rpm.
 
Applications:
 •AT210 Carina 1996–2001 (Japan only)
 •AE101 Corolla 1991–2000 (Japan only)
 •AE101 Corolla Ceres 1991–1998 (Japan only)
 •AE101 Sprinter 1991–1998 (Japan only)
 •AE101 Sprinter Marino 1991–1998 (Japan only)


Read more: http://www.answers.com/topic/toyota-a-engine#ixzz1KcbmMPYJ


Fifth Generation "Black Top"
The fifth-generation 4A-GE engine produced from 1995 to 1998 is the final version of the 4A-GE engine and has black cam covers. This engine is commonly known as the "black top" due to the color of the valve cover, and yet again features an even higher compression ratio (11:1), the air flow sensor is replaced with a MAP sensor, the diameter of the four individual throttle bodies was increased from 42 mm to 45 mm, the exhaust port diameter was increased, the intake cam lift was increased from 7.9 mm to 8.2 mm and the intake ports were significantly improved in shape, contour and also the width at opening at the head was increased. Additionally, the black top had a lighter flywheel, a larger plenum, and revised rubber velocity stacks, and was also offered in 1997 with a six-speed C160 transaxle. This revision increased the power to 165 PS (121 kW) at 7,800 rpm with 16.5 kg·m (119 ft·lbf) of torque at 5,600 rpm. These figures were issued by Toyota and are considered optimistic. It is assumed that Toyota ran the motor without ancillaries to inflate the power ratings, as some companies did before the adoption of the SAE J1349 rating standards in 2005. Still, the 'Blacktop' has become a favorite among enthusiasts and is used as an easy power upgrade for the early Toyota Corolla models, especially for use in the drift scene. Squeezing extra power from such a highly strung N/A engine can be expensive because of the relatively high state of tuning of the stock motor, and most gains come from higher lift cams and engine management.
 
Applications:
 •AE101G Corolla BZ touring wagon 1995–1999 (Japan)
 •AE111 Corolla 1995–2000 (Japan only)
 •AE111 Sprinter 1995–1998 (Japan only)
 •AE111 Sprinter Carib 1997–2000 (Japan only)
 •AE111 Corolla RSi and RXi 1997–2002 (South Africa)


Read more: http://www.answers.com/topic/toyota-a-engine#ixzz1KcbqN2vg

ภายนอกต่างกันตามรูปที่เห็นและที่เพื่อน ๆ บอกมา ส่วน Spec ตามรายละเอียดด้านบนครับ.

Fourth Generation "Silver Top"
The fourth-generation 4A-GE engine was produced from 1991 to 1995. It has silver cam covers with chrome lettering, hence the nickname "silver top". This engine yet again features a completely new cylinder head which uses five valves per cylinder instead of four. It uses Toyota Variable Valve Timing (VVT) system on the intake cam, an increased compression ratio (10.5:1), and the intake system was replaced with a short manifold with individual throttles and velocity stacks, however the vane-type airflow meter was retained, requiring the use of a plenum. The previous 16-valve head used a sharply curved intake port, while the 20-valve engine used a very upright straight port. This engine produces 160 PS (118 kW) at 7,400 rpm with 16.5 kg·m (162 N·m) of torque at 5,200 rpm.
 
Applications:
 •AT210 Carina 1996–2001 (Japan only)
 •AE101 Corolla 1991–2000 (Japan only)
 •AE101 Corolla Ceres 1991–1998 (Japan only)
 •AE101 Sprinter 1991–1998 (Japan only)
 •AE101 Sprinter Marino 1991–1998 (Japan only)


Read more: http://www.answers.com/topic/toyota-a-engine#ixzz1KcbmMPYJ


Fifth Generation "Black Top"
The fifth-generation 4A-GE engine produced from 1995 to 1998 is the final version of the 4A-GE engine and has black cam covers. This engine is commonly known as the "black top" due to the color of the valve cover, and yet again features an even higher compression ratio (11:1), the air flow sensor is replaced with a MAP sensor, the diameter of the four individual throttle bodies was increased from 42 mm to 45 mm, the exhaust port diameter was increased, the intake cam lift was increased from 7.9 mm to 8.2 mm and the intake ports were significantly improved in shape, contour and also the width at opening at the head was increased. Additionally, the black top had a lighter flywheel, a larger plenum, and revised rubber velocity stacks, and was also offered in 1997 with a six-speed C160 transaxle. This revision increased the power to 165 PS (121 kW) at 7,800 rpm with 16.5 kg·m (119 ft·lbf) of torque at 5,600 rpm. These figures were issued by Toyota and are considered optimistic. It is assumed that Toyota ran the motor without ancillaries to inflate the power ratings, as some companies did before the adoption of the SAE J1349 rating standards in 2005. Still, the 'Blacktop' has become a favorite among enthusiasts and is used as an easy power upgrade for the early Toyota Corolla models, especially for use in the drift scene. Squeezing extra power from such a highly strung N/A engine can be expensive because of the relatively high state of tuning of the stock motor, and most gains come from higher lift cams and engine management.
 
Applications:
 •AE101G Corolla BZ touring wagon 1995–1999 (Japan)
 •AE111 Corolla 1995–2000 (Japan only)
 •AE111 Sprinter 1995–1998 (Japan only)
 •AE111 Sprinter Carib 1997–2000 (Japan only)
 •AE111 Corolla RSi and RXi 1997–2002 (South Africa)


Read more: http://www.answers.com/topic/toyota-a-engine#ixzz1KcbqN2vg

ภายนอกต่างกันตามรูปที่เห็นและที่เพื่อน ๆ บอกมา ส่วน Spec ตามรายละเอียดด้านบนครับ.
สุดๆ ไปเลยครับ
ต้องดูกันให้ละเอียดหน่อย
รายละเอียดเยอะ
ขอบคุณครับ
บันทึกการเข้า

AE 71
นักแข่งมืออาชีพอันดับหนึ่ง
*******
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 1,380


(You'll Never walk Alone)


ดูรายละเอียด
« ตอบ #22 เมื่อ: 27 เมษายน 2011 22:46:58 »

 อ่านหนังสือ ทำงาน
บันทึกการเข้า


อะไหล่ AE สเปค เมกา USA http://www.aeracingclub.net/forums/index.php?topic=111679.0
Lจu $^^:<<<
นักแข่งมือสมัครเล่น
****
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 367


kvbk100


ดูรายละเอียด
« ตอบ #23 เมื่อ: 19 กุมภาพันธ์ 2012 16:15:47 »

 อ่านหนังสือ อ่านหนังสือ อ่านหนังสือ อ่านหนังสือ
บันทึกการเข้า

จัดไป อย่าให้เสีย
หน้า:  «  1 [2]   ขึ้นบน
  พิมพ์  
 
กระโดดไป:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Thai language by ThaiSMF Valid XHTML 1.0! Valid CSS!